Toyota nu comunică foarte multe despre strategia sa de electrificare, dar asta nu înseamnă că japonezii nu fac nimic în această direcție. Se pare că Toyota dezvoltă un nou tip de baterie cu ioni de fluor, care va permite o densitate energetică impresionantă.
Toyota este unul dintre cei mai tăcuți producători auto în ceea ce privește dezvoltarea de mașini electrice. Compania care a inventat practic segmentul automobilelor electrificate, cu Prius, nu pare să aibă planuri în domeniul mașinilor electrice, dincolo de experimentul Mirai – un model electric alimentat cu pile de combustie cu hidrogen.
Este cu atât mai surprinzător să aflăm că Toyota se află într-un stadiu avansat cu dezvoltarea unui nou tip de baterie pentru mașini electrice. Aceasta permite o densitate energetică de până la șapte ori mai mare decât a bateriilor Li-Ion actuale, potrivit Nikkei. Noua baterie este de tipul solid-state, ceea ce înseamnă că nu folosește un electrolit lichid și deci nu are nevoie de un sistem de răcire activ. Față de bateriile Li-Ion, noua baterie este mult mai stabilă, șansele izbucnirii unui incendiu în interiorul baterii fiind, practic, inexistente.
Noua baterie funcționează cu ioni de fluor, ceea ce înseamnă că în compoziția anodului folosește fluor, cupru și cobalt. Catodul este realizat, în cea mai mare parte, din lantan, un pământ rar. Nu se cunoaște cantitatea de cobalt folosită în compoziția anodului, dar știm că este un element pe care producătorii de baterii se străduiesc să-l elimine pe cât posibil.
Unul dintre marile dezavantaje ale bateriilor cu ioni de fluor este că au nevoie de o temperatură ridicată pentru a funcționa. Cercetătorii japonezi de la universitatea din Kyoto, care lucrează împreună cu Toyota la acest proiect spun că această problema va fi rezolvată folosind o compoziție optimă de fluor, cupru și cobalt pentru anod. Această compoziție nu a fost încă definitivată, așa că momentul în care bateriile cu ioni de fluor vor intra în producție este încă îndepărtat.
Domeniul dezvoltării de baterii este unul dintre cele mai fierbinți în acest moment, dar progresele sunt doar la nivel teoretic. Samsung experimentează în domeniul bateriilor cu electroliți solizi, dar folosește tehnologia Li-Ion. De asemenea, aceeași tehnologie este folosită de CATL pentru noile sale baterii cu o durată de viață semnificativ extinsă.